söndag 23 september 2012

congrats bif

2 vinster i helgen, tack mina underbara.

Söndag. jag trodde aldrig att jag skulle lida av söndagsångest. men egentligen tror jag inte att det är den som spökar heller. jag vill hellre skylla på hösten. den är så fin säger alla, den är jätteful säger jag. det blir kallare, mörkare, och allt som varit sommarfint blir mer dött än levande. jag ser inte det fina folk pratar om.

brynäs 100 årskalas, igår. gamla spelare, spelare, smguldmedaljörer och lilla jag blev bjuden på trerätters under matchen. allt vär väldigt trevligt såsom mingel, match och liveband. det var extra roligt att höra på de gamla 60talisternas historier back in the days också. det var ändå då allting började påriktigt känns det som. tord lundström var där. tordan, tordiiiiiiiz. min pappa har alltid tjatat om honom medan en annan bara suttit med ett leende på läpparna, undrat vem det egentligen är han hyllar och nickat mellan varven. igår fick jag äntligen se karln. nu känns det mycket bättre. framöver kan jag nicka och kanske säga något om honom för omväxlingsskull. weeeei!

det känns ändå som om hösten är fulast här i gävle.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hösten är fin här på ön, komsi komsi!

bjork sa...

Jaså, du säger det? vintern å? :P